lördag, april 19

And the slime comes crawling

I was just waiting for it, leif silbersky got a whif of some more media attention and crawled out from under his slimy rock too defend the rapist and child molester anders eklund. I cant decide who despise more since both are thriving on other peoples missfortune and grief.

If you dont know, anders eklund was the maggot PoS that killed a 10year old girl named Engla.

Just too make it clear, i have nothing against the swedish legal system, i just find it disturbing that as soon some crime reaches the headlines leif silbersky comes crawling for more fortune and fame. He even has the nerve too basically say its a dirty job but someone needs to do it.

2 kommentarer:

Element Five sa...

Orkar inte svara på engelska, men håller med dig till viss del. Men hans förra advokat blev själv mordhotad av grottmänniskor som låter reptilhjärnan styra och förkastar rättsystemet. Oavsett hur grov brottling du är bör man ha rätt till en rättegång och en advokat. Leif må vara mediakåt men han är samtidigt förbannat erfaren och därför är han kanske rätt man på rätt plats.
.
Missförstå mig inte jag avskyr brottet han begick och ser helst att han låses in för gott men ändå bör han ha samma rättigheter som alla andra brottslingar, varken mer eller mindre.
.
Läs min blogg i ämnet om lynchstämningen som råder i Sverige just nu, laglöshet och vilda västern vaknar till liv när våra primitiva hjärnhalva aktiveras.
.
Det är inte medeltiden längre, det anses vara ett modernt och civiliserat samhälle. Men allt sådant glöms lätt bort när saker som detta händer. Visa på hur bräcklig människan egentligen är och hur nära vi har till den lilla reptilhjärnan då allt släpper.

Matt sa...

He He håller med dig om att rättsväsendet måste få jobba. Mitt problem är att det alltid är Leif som kommer krypandes. Han känns som en djävulens advokat. Men som jag skrev, jag har ingenting emot rättsväsendet, utan det så blir det vilda västern.